El Gremi participa al The Circular Economy Hotspot d'Alemanya

El Gremi d’Àrids ha format part de la delegació de Catalunya que del 12 al 14 de setembre ha participat al The Circular Economy Hotspot. Aquesta sisena edició s'ha celebray a l'antiga ciutat minera de Bottrop, a Rin del Nord-Westfàlia (Alemanya) que ha agafat el relleu a Barcelona que va acollir aquest esdeveniment sobre economia circular l’any 2021. El gerent del gremi, Jaume Puig, forma part de la delegació catalana que impulsa la Generalitat.

14 tallers i 40 presentacions han format part d’aquestes tres jornades que han comptat amb la participació d’experts i delegats d’àmbits com la ciència, l’empresa o la política i que han servit per debatre sobre models de negoci, estratègies i enfocaments de l'economia circular. A més de delegacions impulsores com Països Baixos, Flandes i Catalunya també hi han participat representants de diferents lands alemanys i equips d’altres zones d’Europa que han intercanviat idees per liderar l’aposta cap a una economia que aposti, en la mesura del possible, per la reutilització i el reaprofitament.

La trobada és un esdeveniment de referència i referma l’aposta que fa el sector dels àrids a favor de l’economia circular. La trobada també ha comptat amb visites sobre el terreny com la que s’ha fet per conèixer l'última mina de carbó alemanya que s’ha recuperat per a la generació de projectes d’economia circular i usos comunitaris.

De cara a l’edició 2023 aquestes trobades tindran més d’una seu i sortiran fora d’Europa. Aquestes es faran a Dublín (Irlanda), Lagos (Nigèria), Santiago de Xile (Xile). Els organitzadors ja busquen emplaçaments a altres punts del planeta per a futures edicions.

➡️ D'INTERÈS

Web del  The Circular Economy Hotspot