La Junta Directiva del Gremi de Lleida continua dos anys més

L'actual Junta Directiva del Gremi d'Àrids, Formigons i Prefabricats de Lleida continuarà dos anys més en el càrrec. L'Assemblea General Ordinària celebrada el dimarts 20 de juny al celler La Gravera d'Alfarràs (Segrià) va ratificar que l'equip que encapçala Josep Maria Pedra (Àrids Daniel) continuï al capdavant per donar continuïtat a la feina feta i continuar posicionant i donant visibilitat al sector. La jornada va comptar, a més de l'assemblea, amb una visita al celler, una degustació de vins, la visita de la gravera Núria de l'empresa Arnó i un dinar-cargolada de germanor.

L'Assemblea General Ordinària també va aprovar l'estat de comptes de 2022 i el pressupost de 2023. En l'acte es va presentar l'informe del sector dels àrids a nivell català i de les terres de Lleida. Josep Maria Pedra, reelegit president, pensa que cal un revulsiu d'inversió pública al territori, ja que «cal un canvi de dinàmica». En aquest sentit, espera que la situació política s'estabilitzi i hi hagi inversió. També va expressar la seva preocupació per la sequera que està afectant de ple al sector primari, activitat clau en aquesta demarcació.

UN CELLER EN UNA ANTIGA PEDRERA RESTAURADA QUE VA MERÈIXER UN PREMI EUROPEU

La jornada es va portar a terme a la Gravera, l'únic celler de Catalunya ubicat en una antiga pedrera restaurada, que elabora des dels inicis vins i olis de producció certificada ecològica pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE). Aquest celler és una iniciativa de la constructora Benito Arnó que l'any 2014 l'hi va valer un Premi Europeu de Desenvolupament Sostenible de la Unió Europea de Productors d'Àrids (UEPG). Els participants també van poder conèixer l'activitat extractiva que realitza Arnó.

A més dels representants de les empreses associades, als actes també hi van assistir representants de l'administració. Entre d'altres hi va assistir representants de l'administració com el director dels Serveis Territorials d'Empresa i Treball a Lleida, Vidal Vidal o el cap de servei, Jaume Dalmau o Anna Torres de l'Oficina Gestió Ambiental Unificada (OGAU).

GALERIA D'IMATGES DE L'ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DEL GREMI D'ÀRIDS, FORMIGONS I PREFABRICATS DE LLEIDA