Debats i reunions sobre els reptes dels àrids a la Península ibèrica

El Gremi d'Àrids de Catalunya ha participat en les XVI Jornades Técnicas de l'Associació Nacional de la Indústria Extractiva i Transformadora de Portugal (ANIET), celebrades a la ciutat de Porto el 8 i 9 de novembre. En les sessions s'han abordat temes com els reptes per a la neutralitat climàtica en la indústria dels àrids i la importància de les matèries primeres per a la transició energètica, climàtica i digital.

La trobada ha estat també una ocasió per a conèixer detalls de projectes interessants com l'estudi de caracterització de pedreres i el paper del tractament dels residus inerts per a la seva recuperació ambiental i paisatgística, així com dels projectes europeus Digiecoquarry i Rotate.

A més, durant la trobada es va fer una reunió conjunta entre la Federació d'Àrids (FdA), entitat de la qual n'és membre el Gremi d'Àrids de Catalunya, i ANIET, abordant reptes conjunts com la recuperació ambiental i paisatgística, els àrids reciclats (RCD), la Declaració Ambiental de Producte (DAP) en el sector i la formació de mà d'obra especialitzada.També es va parlar de la possibilitat de projectes sectorials conjunts amb accés a fons europeus amb necessitat de consorci transfronterer.

En representació del Gremi van participar en aquestes jornades i reunions el president, Alfons Porro; el secretari, Lluís Massó i el gerent, Jaume Puig.

➡️ D'INTERÈS

Memò de l'Associação Nacional da Indústria Extractiva e Transformadoraria de Portugal (ANIET) (clica aquí)