Visita per conèixer els cicles formatius de l'IES de Valls

La Junta Directiva del Gremi d'Àrids de Tarragona va visitar el 15 de març les instal·lacions de formació de Canteras La Ponderosa a Alcover (Alt Camp) on s'imparteix la part pràctica del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d'Excavacions i Sondatges de l'Institut Jaume Huguet de Valls. La visita que es va fer després de la reunió de la Junta Directiva va servir per conèixer de la mà de Josep Rodríguez, administrador-gerent de Canteras La Ponderosa, de l'equip directiu del centre i del professorat el funcionament d'aquesta oferta formativa que és clau pel sector dels àrids.

La delegació del gremi van poder parlar amb alumnes i professors del primer curs del cicle formatiu. Els dies de la visita, els alumnes han estat pràctiques amb diverses màquines de moviment de terres. Els alumnes del segon curs no eren a les instal·lacions de l'empresa, ja que es troben completant la seva formació dual en diverses empreses amb un contracte o beca formativa.

Jaume Puig, gerent del Gremi d'Àrids de Catalunya, va destacar la bona relació entre l'empresa i l'Institut com a factor d'èxit d'aquesta iniciativa i l'alta inserció laboral que s'aconsegueix aquesta oferta formativa. Actualment, també s'ofereixen cicles formatius relacionats amb el sector dels àrids a l'IES Mollerussa. Des del gremi també s'està treballant perquè aquesta oferta formativa s'ampliï a la resta de zones del país.